nu ska det bli ordning hemma :)

i dag har vi varit på ikea o shoppat :) wiie. Det som blev var: hatthylla, skohylla, 6 lådor, 3 tavelramar, 4 röda handdukar, 4 vita handdukar, en rund matta, gardinstång, grönt sängöverkast. Tror det var de :) så kul att äntligen kunna göra ordning hallen först o främst, den är ju snart färdigmålad. svängde förbi rusta o köpte en färgburk till så nu behövs det bara målas en gång till så är det färdigt tror jag, sen ska vi äben måla en möbel vit som ska stå hallen som vi sedan ska ha lådorna som vi köpte idag i :) kommer bli så bra tror jag iaf. men måste tänka på att ta ett rum i taget, blir lätt att man börjar på något i varje rum så gör man inte färdigt. :P så ttypiskt.

I morgon blir det falköping, blir jag, johan o alvin som far iväg. har lagat nachos som vi ska ta med o äta, är ju så dyrt att handla mat på både dit o hemvägen. Hoppas bara inte bilen krånglar. Vi lånar nämligen johans mammas bil o den har varit lite krånglig med att starta i bland, men hoppas inte detta kommer att hända oss :)

Nej, nu har båda mina grabbar gått till sängs så bäst att jag gör det också eftersom det är en bit att köra bil i morgon o jag behöver vara utvilad :)

Måste bara berätta om Alvin innan jag går. Han växer så det knakar, han är så stor nu. Han pratar för fullt o han skrattar. det är hur charmigt som helst o jag blir alldeles varm inombords av glädje. han är verkligen vår lille gullegris :) han sover fortfarande hela nätterna o skriker ej på natten när han är hungrig. Han ligger mest o spänner sig. På senaste dagarna har han varit lite smågnällig o han slickar o tuggar på allt han kommer åt, o han dreglar en massa, så funderar på om det är  tänder som är på gång, men har inte sett något än, men BVC tyckte det såg lite spänt ut så får väl se när den första lilla tanden vill titta fram :) Nästa vecka är han redan 4 månader.
Tänkte lägga upp bild men hittar inte sladden, så det får bli en bild någon annan dag :)


SOV GOTT :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0